Pocketapp (opnieuw) koppelen

Als de telefoon geen melding geeft bij het inloggen kan dit de volgende oorzaken hebben:

  • De pocket app is opnieuw geïnstalleerd
  • De gebruiker heeft een nieuwe telefoon gekocht
  • De pocket app is de verbinding verloren

Dit probleem is eenvoudig op te lossen.

  1. Ga naar https://login.afasonline.com
  2. Laat de gebruiker het mailadres en wachtwoord invullen
  3. De klant krijgt nu het scherm dat de melding moet worden geaccepteerd, laat de gebruiker hier onderaan op “Geen melding ontvangen?” klikken
  4. Laat de gebruiker nu onderaan in het scherm op “Inloggen met SMS” klikken
  5. Laat de gebruiker nu de sms code in vullen die hij/zij heeft ontvangen en klik op volgende
  6. Laat de gebruiker bovenin op instellingen klikken
  7. Laat de gebruiker aan de linkerkant op beveiliging klikken
  8. De gebruiker ziet nu de volgende tekst staan: “Bij het inloggen ontvang je een notificatie via AFAS Pocket.”. Achter deze tekst klikt hij/zij op “Opnieuw koppelen”
  9. Laat de gebruiker nu op de telefoon de pocket app openen en de code scannen. Dit doet hij/zij door op het scherm te tikken als de tekst “tik op te scannen” wordt weergegeven. Accepteer de rechten voor de camera.
    • Als dit scherm niet zichtbaar is kan hij/zij de code ook scannen via instellingen>Mijn AFAS Oline account>code scannen
  10. Als hij/zij een groen vinkje op het telefoonscherm ziet is de app succesvol gekoppeld.